Geluk en balans in leven·Gezondheid·Space Clearing·Succesverhalen·Vakantie

Haal meer uit je leven in de zomer.

feng shui en de kracht van de zomer

Zon, licht, lange dagen, energie! De zomer geeft volop energie die je goed kunt gebruiken om iets in je omgeving en in je leven te veranderen.

In de zomer overheerst de Yang energie. De bekendste kenmerken van Yang energie zijn licht, warmte, passie, ambitie, motivatie en actie. Deze eigenschappen komen tot leven in het zomerseizoen. We hebben meer energie en veel zin en passie om actief iets te ondernemen. Voor mensen die in de winter geboren zijn, is de zomer een echte bloeiperiode.

Trek meer positieve energie naar je toe in de zomer!

In de zomer zien wij de wereld mooier en vrediger en voelen wij ons gelukkiger. Mensen zijn liever tegen elkaar en hebben een prachtige ‘zomergloed’ om zich heen die werkelijk onweerstaanbaar is. De Yang energie van de zomer geeft ons meer kracht en nodigt uit om dingen anders aan te pakken, dus een perfect moment om iets te veranderen en meer positieve energie naar je leven toe te trekken. En je leven verander je via je omgeving – want jouw omgeving bepaalt wie je bent. Winston Churchill heeft ooit eens gezegd “First we shape our buildings, then they shape us”. Wist hij iets van Feng Shui?

Je huis is een verlengstuk van wie je bent.

Volgens de leer van Feng Shui is je huis een verlengstuk van wie je bent. Je woning vertelt iets over jezelf maar kan ook bijdragen aan wat je in je leven wil bereiken. Alles wat je in je huis hebt verzameld, zal jou op een onbewust niveau beïnvloeden. Hier een voorbeeldje uit mijn praktijk.

Ik ben een tijdje geleden door een hele lieve vrouw uitgenodigd voor een huisconsult. De vrouw wilde heel graag een nieuwe man in haar leven verwelkomen, maar ze kwam steeds niemand tegen. Ik heb een rondje door haar huis gemaakt en heb een oude schilderij boven haar bed ontdekt. Op dit schilderij zag je een stukje muur met een grote deur en naast deze deur zat een vrouw alleen, op een stoel. Ik vroeg mijn klant: “Wat is dit voor een schilderij?” “Het is een schilderij van een vrouw die op haar man wacht” zei ze. “Aha…, en hoe lang wacht jij al op jouw man?” vroeg ik. “Oh, hoe kon ik het niet zien?” zei ze. Ik heb in haar woning een andere mooie schilderij gevonden en samen hebben wij deze in de slaapkamer opgehangen. Twee weken later kreeg ik een telefoontje: “Ik heb een date! Ik kan het zelf nauwelijks geloven. Had ik maar eerder dit schilderij weggehaald”.

Zo zie je maar weer, hoe alles wat je in je omgeving plaatst, van invloed kan zijn op wat je in je leven ervaart. Ik nodig je uit om even een paar minuten de tijd te nemen en om je heen te kijken en te observeren hoe je directe omgeving van invloed is op je dagelijkse activiteiten. OK, doe maar, dit is het moment.

Wat zie je?

  • Leuke spullen die goede herinneringen oproepen?
  • Een plek waar je tot rust komt?
  • Licht en overzichtelijk huis met ruimte voor nieuwe dingen?

Wat voel je?

  • Ben je blij en positief?
  • Ben je gelukkig en vol energie?
  • Voel je, je veilig in je huis?

Waar ben je in je leven op dit moment?

  • Ben je blij en gelukkig met wat je hebt?
  • Krijg je in moeilijke tijden steun van familie en vrienden?
  • Ben je in staat om tot rust te komen en jezelf te ontwikkelen?
  • Krijg je de erkenning voor je inspanningen in je leven en op je werk?

Heb je alle vragen met JA beantwoord? Dan wil ik je feliciteren. Je woont in een omgeving die bijdraagt aan jouw persoonlijk geluk. Heb je op een of meerdere vragen NEE moeten antwoorden, dan wil ik je ook gerust stellen. Je hebt nu een mooie kans om je leven een positieve draai te geven. Gebruik de krachtige Yang energie van de zomer en neem NU actie. Zorg dat jouw huis jou ondersteunt, rust en bescherming biedt, inspireert en energie geeft. Verander dingen stap voor stap, zodat je in de gaten kunt houden wat effect heeft en wat niet.

Heb je naast bovenstaande tips, inspiratie nodig deze zomer?

Dan wil ik je van harte uitnodigen om deel te nemen aan Feng Shui Summer School die ik in augustus organiseer. Wil je kennis maken met Feng Shui, geïnspireerd worden, workshops volgen, nieuwe mensen ontmoeten en leuke ideeën opdoen? Of wellicht heb je al wat Feng Shui kennis en wil je die verdiepen of wil je deze met een ander delen? Dan is Feng Shui Summer School echt iets voor jou.

the summer is magic

De zomer is maar kort, dus… Carpe Diem! Geniet van het moment! Leg even alle problemen naast je neer en doe iets voor je toekomst. Deze kleine eerste stap kan je leven gigantisch verbeteren! En da’s een feit.

LOVE, WENA

wena brussaard wellnest

Wil je werken met Wena?

Kijk even hier>>>

 

©2016 Wena Brussaard | 100% Feng Shui.

WIL JE DIT ARTIKEL GEBRUIKEN IN EEN TIJDSCHRIFT, NIEUWSBRIEF OF OP EEN WEBSITE? Dat kan, zolang je deze informatie, met een werkende link naar genoemde website opneemt: “Door Wena Brussaard van 100% Feng Shui. Ga naar http://www.100procentfengshui.nl voor het aanvragen van het gratis Feng Shui Ezine”.

Geef een reactie

