Geluk en balans in leven·Space Clearing

Huisenergie zuiveren met Feng Shui affirmaties.

feng shui huis met liefde

Het opruimen van een ruimte kan op meerdere niveaus gebeuren. Je kunt een huis fysiek schoonmaken, maar je kunt ook de energie van een plek zuiveren. Dit proces heet space clearing.  Het is een oude kunst dagelijks beoefend in vele oude culturen o.a. in India, China, Japan, Peru en Bali.

Je hoeft geen sjamaan te zijn om je huis energetisch te kunnen reinigen. Tegenwoordig is er veel informatie over dit onderwerp te vinden, zowel online als in boeken. Een van de grootste autoriteiten op dit gebied (ten minste voor mij) is Karen Kingston, een Engelse vrouw die de helft van haar leven op Bali heeft gespendeerd om de geavanceerde space clearing technieken onder de knie te krijgen. In MODULE 7 van de Feng Shui opleiding worden ook diverse ruimtezuiverende rituelen besproken.

Space clearing is een proces van het transformeren van negatieve energie in jouw huis of kantoor naar de positieve chi.

Je kunt dit proces gebruiken wanneer de energie niet lekker voelt (muf is of vastzit) en vooral nadat iemand in jouw huishouden ziek is geweest, na een ruzie, na een relatiebreuk of echtscheiding en zelfs na een visite. Ook als je een nieuw huis of bedrijfspand betrekt, kan een clearing sessie voor een sterke start in de nieuwe ruimte zorgen.

Ik help vaak mijn klanten met een ruimte clearing aan het einde van elk seizoen om nieuwe energie te verwelkomen. In het najaar maak je de ruimte lekker vrij en overzichtelijk voor de winter. Je bevrijdt je van alle onnodige ballast zodat je sterker door de winter komt. Dit proces is ook zichtbaar in de natuur, bijvoorbeeld in het vallen van de blaadjes. Bomen worden kaal en gaan rust nemen, want in het voorjaar gaan ze weer met volle kracht groeien. Daarom geeft een space clearing in de lente ons zo veel energie en vitale krachten.

Hoe vaak?

De energie van een ruimte reinigen is helemaal niet moeilijk en zelfs erg leuk om te doen, vooral als je er een gewoonte van maakt. Ik raad je sowieso ten minste een grote Feng Shui ruimte clearing per jaar te doen, en dan zou het verstandig zijn om eenvoudigere sessies maandelijks of wekelijks uit te voeren. Ga je door een moeilijke periode in je leven, dan kun je zelfs elke dag een clearing sessie doen.

Het is altijd goed om de Feng Shui reiniging sessies in een kalme en heldere gemoedstoestand te verrichten, zodat jij in staat bent om de subtiele energie verschuivingen waar te nemen in jouw huis. Jij bent ook de beste persoon om je huis te reinigen! Daar geloof ik sterk in. Je hebt een emotionele en energetische relatie met je huis en alle ‘entiteiten’ die erin verblijven. Jij kent ook het verhaal van je huis als geen ander. Maar dat betekent niet dat je, je niet kunt laten begeleiden door een professional. Juist aan het begin is het heel handig om hulp en assistentie aan te roepen om alle tips&tricks te leren. Dat doe ik ook graag voor mijn klanten.

Ruimte clearing ritueel met affirmaties.

De drie meest voorkomende attributen voor de ruimte reiniging in Feng Shui zijn een klankschaal (reinigen met metaal/geluid), wierook (reinigen met vuur) en zout (reinigen met aarde). In bijna elke oude traditie wordt er met deze elementen uit de natuur gewerkt. Ik heb voor jou nu een space clearing techniek, dat ik zelf heb ontwikkeld. Deze past heel goed bij de modern mens.

Om dit nieuwe ruimte clearing ritueel te mogen voortzetten, heb je kennis van de negen Feng Shui Pa Kua gebieden nodig. Bepaal van tevoren (met een kompas en Feng Shui Wijzer) welke kamers in welke Pa Kua sectoren/levensthema’s vallen en gebruik de onderstaande affirmaties tijdens jouw rondje door het huis. Dus zodra je met de wierook of klankschaal door de verschillende kamers heen loopt, spreek je positieve affirmatie(s) die betrekking heeft/hebben op een of meerdere Pa Kua (Bagua) gebieden uit. Visualiseer daarbij hoe jouw huis vervuld wordt met al die mooie geschenken in elk gebied van je leven.

  • 1e Pa Kua gebied – Carrière &  Levenspad [N]

Ik geniet iedere dag van wie ik ben / Mijn carrière geeft mij voldoening, stimuleert mij en is lonend.

  • 2e Pa Kua gebied – Liefde & Relaties [ZW]

Dit huis is nu gevuld met liefdevolle relaties.

  • 3e Pa Kua gebied – Familie & Gezondheid [O]

Ik ben nu gezond, sterk en vrij van ziekte / Mijn familie is positief over mij en onderstunt mij.

  • 4e Pa Kua gebied – Rijkdom & Zegeningen [ZO]

Dit huis is een magneet voor geld en rijke zegeningen.

  • 5e Pa Kua gebied – Body-Mind-Spirit Balans [Centrum]

Ik ben gezond in lichaam en geest / Mijn hoofd en hart zijn in balans.

  • 6e Pa Kua gebied – Vrienden & Netwerk [NW]

Dit huis trekt mensen aan die een positieve invloed op mij hebben.

  • 7e Pa Kua gebied – Creativiteit & Kinderen [W]

In dit huis kan ik mijn creativiteit ten volste benutten / In dit huis voel ik me relaxed, speels en vrolijk.

  • 8e Pa Kua gebied – Innerlijke Wijsheid [NO]

Ik ben altijd open-minded en leergierig / In dit huis is mijn ziel vrij en ervaar ik innerlijke rust.

  • 9e Pa Kua gebied – Roem & Erkenning [Z]

In dit huis geef ik mezelf het geluk dat ik verdien / Ik heb een goede reputatie bij mijn vrienden, collegae en mijn omgeving.

 

Experimenteer met verschillende affirmaties en space clearing technieken. Vind wat voor jou het beste werkt! En als je deze met ons wilt delen, dan misschien kunnen wij er allemaal van leren. Voel je vrij om jouw ervaringen in de reacties te delen. Ik ben je er nu al heel dankbaar voor.

En wil je meer leren over space clearing?

Ik heb de House Whisperer uit Londen uitgenodigd om een 2-daagse workshop Space Clearing op de academie te geven. Dit is een unieke kans om deze wereldberoemde energiewerker te ontmoeten en zijn krachtige technieken te leren. Wat zeer kenmerkend voor Christian Kyriacou is, is dat je niet alleen leert maar ook meteen alles in praktijk brengt en zelfs met je eigen hart en ziel beleeft. Voor mij waren de workshops met Christian levenstransformerend. Ik kijk met spanning uit naar de workshop Space Clearing op 17 en 18 september in Culemborg. Jij kan er ook bij zijn als je, je snel registreert.

 

Ik wens je heel veel succes in het creëren van nieuwe, bruisende en revitaliserende energie in jouw huis of werkruimte.

LOVE, WENA

wena brussaard wellnest

Wil je werken met Wena?

Kijk even hier>>>

 

©2016 Wena Brussaard | 100% Feng Shui.

WIL JE DIT ARTIKEL GEBRUIKEN IN EEN TIJDSCHRIFT, NIEUWSBRIEF OF OP EEN WEBSITE? Dat kan, zolang je deze informatie, met een werkende link naar genoemde website opneemt: “Door Wena Brussaard van 100% Feng Shui. Ga naar www.100procentfengshui.nl voor het aanvragen van het gratis Feng Shui Ezine”.

Geef een reactie

