Geluk en balans in leven·Succesverhalen

Wat je kunt doen, voordat je aan jouw “2015 Wensenlijstje” gaat beginnen.

Het is de eerste maand van het jaar en zoals altijd aan het begin van het nieuwe jaar zijn wij bezig met goede voornemens, het maken van gewaagde plannen en het stellen van krachtige doelen.

Ik ben benieuwd hoe jij het nieuwe jaar verwelkomt! Wat voor rituelen of tradities heb jij, die jou helpen om weer met frisse moed opnieuw te beginnen?

bron afbeelding: elle.nl

In de afgelopen jaren zou ik in de eerste dagen van het nieuwe jaar een paar dagen hebben besteed aan het maken van mijn doelenlijstje en inspirerende collage voor het komend jaar. Ik begon altijd met het zoeken naar positieve intenties en affirmaties, wat foto’s uit tijdschriften knippen die in lijn komen met de gevoelens en gebeurtenissen die ik in mijn leven wilde aantrekken. Maar de waarheid gebiedt mij, dat ik enorm veel tijd kon doorbrengen met het uitzoeken van mijn wensen en verlangens, waardoor ik zo weinig aandacht gaf aan wat er al is gebeurd is in mijn leven, in het afgelopen jaar. Wat heb ik tot nu toe eigenlijk bereikt?

En toen is het mij opgevallen, dat zonder een ‘closure’, een grondige inventarisatie van mijn groei en ontwikkelingen in het voorgaande jaar, ik veel moeite had om mijn nieuwe voornemens waar te maken. Dat gevoel van een beetje ongemotiveerd door het leven te lopen met het idee van in de lucht te blijven zweven. Heb je zo iets ook ooit meegemaakt? Begrijp je wat ik bedoel?

Alles veranderde voor mij, van de ene op de andere seconde toen ik mijn jaarinventaris had toegevoegd aan mijn Nieuwjaarsritueel. Ik heb besloten om elke dag van mijn leven te eren, waarnemen en erkennen. Kijken naar welke evenementen mij hebben uitgedacht. Welke hebben mij veranderd en mij de kans gegeven om te groeien? En vooral door te observeren hoe het Universum gebeurtenissen heeft geleverd die ver buiten mijn beperkte verbeelding lagen, dit was een echte magische eyeopener.

Wanneer je dit element, van reflectie toe gaat voegen aan de rijke mix van jouw wensen en verwachtingen voor het komend jaar, gaan er bijzondere dingen gebeuren – daar kun je op wachten! Het geeft je kracht en inspiratie om in actie te komen en ook het vertrouwen dat niets echt onmogelijk is. Je hebt het zelf gezien en je ervaart dat dingen gebeuren volgens een Hoger Plan, je kan het in veel gevallen niet eens bedenken (in mijn stoutste dromen zelfs niet verwacht), de mogelijkheden zijn écht onbeperkt!

Daarom dacht ik, ik moet deze ontdekking gelijk met jou delen! Jij verdient ook het allerbeste! En dit krachtige Nieuwjaarsritueel is een van de meest ingrijpende dingen, die je kunt doen deze maand. Maak een jaarinventaris! Wie ben je geworden als gevolg van alle gebeurtenissen van het afgelopen jaar? Heb je gezien / ervaren hoe het Universum altijd voor jou zorgt en handelt voor jouw hoogste goed, zelfs in de meest moeilijke tijden? Ja, even concentreren… leek toen op het moment niet veel, maar als je nu terug denkt was het bijna ‘life changing’, toch?!

Hier zijn 11 vragen die jou kunnen helpen in dit proces. Zo krijg je meer duidelijkheid over jezelf, je eigen groei en levenspad. Doe dat nog voordat je aan jouw “Wat wil ik in 2015 manifesteren” wenslijstje / ritueel of wat het ook is, dat je doet aan het begin van het nieuwe jaar, gaat beginnen (zo, wat een zin… maar ’t is er uit.). Hier de 11 vragen die jou leven op een hoger niveau kunnen brengen:

  1. Wat waren je plannen en verwachtingen voor het jaar?
  2. Welke acties heb je ondernomen?
  3. Waar was je bang voor?
  4. Wat is er eigenlijk gebeurd?
  5. Wat heb je allemaal bereikt?
  6. Speelde synchroniciteit een rol in dit proces?
  7. Welke geschenken / uitdagingen had het Universum voor je?
  8. Hoe werd je veranderd als gevolg van deze gebeurtenissen?
  9. Wat heeft niet zo goed gewerkt en kun je nu (beter) loslaten?
  10. Wat neem je mee in het nieuwe jaar om verder uit te bouwen?
  11. Wat zijn de drie diepe waarheden die je dit jaar hebt ontdekt?

Een van de diepe waarheden die ik persoonlijk dit jaar heb ontdekt waren: Realiseer je eigen plan. Ik liet me namelijk vaak beïnvloeden door de wensen / opinies van anderen. Ik ging soms zo ver, dat ik de koers van mijn eigen leven voor iemand heb aangepast. Maar de uitkomst van deze handelswijze was nooit bevredigend, voor niemand. Niet voor mij en niet voor de andere partij. Ik voelde me juist bedrogen, niet serieus genomen of weggelaten en de persoon voor wie ik dacht dat ik een grote offer deed, koos uiteindelijk toch haar eigen pad. Mijn ‘lijden’ was niet nodig. Ik heb alleen veel tijd en energie verspild. Maar aan de andere kant, wel heel veel van deze waardevolle les geleerd, dus toch al met al dankbaar voor deze ervaring. Misschien leer je er ook van.

Ik hoop dat je genoten hebt van dit artikel en de krachtige tips. Ik nodig je van harte uit om de komende dagen online samen met mij te discussiëren. Deel je ervaringen, ideeën over het oude en nieuwe jaar in het opmerkingenveld.

Mocht je meer inspiratie of ideeën willen, of begeleiding bij jouw specifieke situatie, dan ben je natuurlijk hartelijk welkom bij één van mijn persoonlijke consulten! Ik hoor graag van je.

LOVE, WENA

wena brussaard wellnest

Wil je werken met Wena?

EFS* – Engelen Feng Shui

©2015 Wena Brussaard,  ALLURE | Angel Feng Shui.  Alle rechten voorbehouden.

Een gedachte over “Wat je kunt doen, voordat je aan jouw “2015 Wensenlijstje” gaat beginnen.

  1. Lieve Wena, Dit is een van je beste artikelen. Hetinspireerr mij ook gelijk. Enorm veel succes in het nwe jaar. Mvg Iris een grote fan van je werk…

    Verzonden vanaf Samsung Mobile

Geef een reactie

