Geluk en balans in leven

Feng Shui stap voor stap.

Ik word vaak door mensen gevraagd of er een checklist bestaat die precies aangeeft, welke stappen en in welke volgorde je deze moet nemen tijdens het implementeren van Feng Shui in je ruimte.

Ik beantwoord dan, dat zo’n lijst inderdaad bestaat, want ik heb deze speciaal voor mijn studenten ontwikkeld. Tijdens de praktijkdag (MODULE 6) werken wij een study case tot in detail uit aan de hand van een vergelijkbare lijst.

De Feng Shui Checklist bevat ook geavanceerde formules, maar wat als je de cursus nog niet hebt gevolgd en je beheerst alleen de basis kennis van Feng Shui? Heb je er dan iets aan, wat je nu al kunt gebruiken? Vanaf nu wel! Want met deze 6 simpele stappen kun je, je huis of andere ruimte met Feng Shui behandelen voor meer succes en balans.

first aid kit

 

STAP 1 BEWUSTWORDEN

Wordt bewust van het idee dat je echt iets wilt veranderen – je voornemen zal het veranderingsproces versterken en versnellen.

STAP 2 VOORBEREIDEN

Ruim eerst je huis/kantoor grondig op (zowel fysiek als energetisch) om de oude energie te verwijderen. Een eenvoudige huis of kantoor energie reiniging met zout en wierook en een zegening, zal de ruimte voor welvarende resultaten voorbereiden.

STAP 3 KEUZEMAKEN

Begin met de 8 aspecten van het leven op de Pa Kua Kaart:

  • Carrière & Loopbaan – Noord – Water;
  • Innerlijke Groei & Kennis – Noordoost – Aarde;
  • Gezondheid & Gezin – Oost – Hout;
  • Rijkdom & Zegeningen – Zuidoost – Hout;
  • Roem & Erkenning – Zuid – Vuur;
  • Liefde & Relaties (ook geluk van de moeder en vrouwelijke ontvangende energie) – Zuidwest – Aarde;
  • Creativiteit & Kinderen – West – Metaal;
  • Hulp van Mensen & Hemel (ook geluk van de vader en mannelijke energie) – Noordwest – Metaal;

In welke van deze gebieden zou je graag veranderingen willen zien? Werk tegelijk aan niet meer dan 3 levensgebieden om onrust en chaos in je leven te voorkomen. Gun jezelf tijd om aan de nieuwe situatie te wennen en observeer met veel zorg, welke resultaten worden behaald.

STAP 4 HOUSE MAPPING

Lokaliseer de gewenste ruimte voor verandering in je huis. Voorbeeld: Ik wil meer genieten en echt plezier hebben in mijn leven, net als een kind en ik wil dat mijn bedrijf meer erkenning krijgt. Gebieden op de Pa Kua die ik moet opzoeken zijn – Creativiteit & Kinderen (West) en Roem & Erkenning (Zuid). Op de begane grond valt mijn woonkamer in de westhoek en mijn voordeur in de zuidhoek. Op de verdieping ligt mijn slaapkamer in het Westen en mijn badkamer in het Zuiden. De ruimtes die mijn aandacht vragen zijn dus de woonkamer, entree, slaapkamer en badkamer. Feng Shui veranderingen in deze ruimtes zullen direct positieve resultaten brengen in de levensgebieden die ik heb gemarkeerd.

STAP 5 BALANCEREN

metalPlaats Feng Shui (versterkende) elementen in de geïdentificeerde gebieden. Voorbeeld: Voor meer plezier in mijn leven decoreer ik mijn woonkamer met kleuren die bij het element Metaal horen (wit, grijs, zilver) of dit element versterken (Aarde, zachte bruine tinten). Ik kan een beige bank kiezen en deze met witte kussens versieren. Ook ronde vormen geven de essentie van het Metaal element weer. Ik kan een paar ronde tafeltjes bij elkaar verzamelen en met zilveren vaasjes met witte bloemen opvrolijken. Ik zou in deze kamer ook iets kunnen neerzetten, wat de speelsheid van de ruimte zal vergroten (poefjes, spelletjes, muziek, etc). Ik plaats in mijn slaapkamer in het Westen, een paar metalen, witte en ronde voorwerpen, geef de wand achter mijn bed een mooie grijze tint en hang aan de ramen witte gordijnen of shutters. Ik zet een mooie schaal met steentjes neer omdat Aarde nu eenmaal Metaal versterkt.

Voor een betere zichtbaarheid van mijn bedrijf (en mijzelf) verf ik mijn voordeur rood om het Vuur element van het Zuiden tot bloei te laten komen. Ik verlicht het gebied goed en plaats aan beide kanten van de deur hoge houten bakken met bamboe omdat Hout voedend is voor Vuur. Op de verdieping ligt mijn badkamer. In deze ruimte ontsnapt de Chi, dus is het verstandig om de zuidhoek van een andere ruimte op de verdieping te versterken. Ik kan in de zuidhoek van mijn slaapkamer een lamp of kaarsenplateau neerzetten. Ik kan ook de zuidhoek van mijn werkkamer met een rode voorwerp of een gezonde plant tot leven brengen.

(Let op! Bovenstaande is een voorbeeld en verschilt natuurlijk van huis tot huis).  

Heb je meer informatie over de 5 elementen en hun toepassing nodig? Lees hier mijn oudere artikel of neem een keertje deel aan een van mijn Feng Shui cursussen.

6 PERSONALISEREN

Definieer je Kua getal* en zit, werk, eet en slaap in een van je beste richtingen. Positioneer je bed op een manier dat je hoofdeinde naar je gunstige richting wijst. Voorbeeld: Mijn Kua Getal is 9, ik zal mijn best doen om me te richten in een van mijn gunstige richtingen – Oost, Zuidoost, Zuid en Noord.

* Kua getal wordt berekend vanuit je geboortedatum.

GEBRUIK ONZE online CALCULATOR om kua te berekenen>>>

 

Gunstige richtingen voor Kua 1, 3, 4 en 9:

Noord, Oost, Zuidoost, Zuid 

Gunstige richtingen voor Kua 2, 5, 6, 7 en 8:

Noordoost, Zuidwest, West, Noordwest

Wat verder?

Controleer na 30 dagen of er vooruitgang heeft plaats gevonden. In veel gevallen kun je al na de eerste paar dagen het verschil al merken, maar soms heeft de energie meer tijd nodig om de verwachte resultaten eerst in je ruimte en dan in je leven te leveren.

Mocht je meer inspiratie of ideeën willen, of begeleiding bij jouw specifieke situatie, dan ben je natuurlijk hartelijk welkom bij één van mijn Feng Shui cursussen of persoonlijke consulten!

Ik hoor graag van je.

liefs wena

 

©2014 Wena Brussaard | ALLU’RE | Angel Feng Shui. Alle rechten voorbehouden.

WIL JE DIT ARTIKEL GEBRUIKEN IN EEN TIJDSCHRIFT, NIEUWSBRIEF OF OP EEN WEBSITE? Dat kan, zolang je deze informatie, met een werkende link naar genoemde website opneemt: “Door Wena Brussaard van ALLU’RE | Angel Feng Shui. Ga naar http://www.angel-fengshui.com voor het aanvragen van het gratis Feng Shui Ezine ‘Tussen hemel en woonkamer.”

2 gedachten over “Feng Shui stap voor stap.

  1. Hai Wena,
    Je site ziet er goed uit en je beschrijft interessante energetische aspecten. Waar ik heel nieuwsgierig naar ben, is hoe je je Kua getal berekent wanneer je in het jaar 2000 bent geboren. Mijn zoon is in 2000 geboren en met de rekenmethode kom je dan niet op een getal uit dat correspondeert met een van de gunstige windrichtingen.

Geef een reactie

