Geluk en balans in leven·Vakantie

Zomergevoel – ervaar de energie van de zomer!

Het is weer zomer, het seizoen van de lekkere ijsjes en het lekker in de zon liggen. Elk jaar wacht ik weer vol verwachting op de zomer. Het moment dat de bomen weer blaadjes krijgen, het overal heerlijk ruikt naar verse bloemen en iedereen bevangen is door het ‘zomergevoel’. Maar wat is dat dan, het ‘zomergevoel’?. Ik zal proberen het uit te leggen.

Het ‘zomergevoel’ is een heel sterk gevoel dat maakt dat je vlinders in de buik krijgt als de zon begint te schijnen. Je ziet de wereld mooier en vrediger, je voelt je gelukkiger. Mensen zijn liever tegen elkaar, ze hebben een ‘zomergevoel’-gloed om zich heen die in combinatie met kleurrijke zomerkleren onweerstaanbaar is. Er is meer contact met elkaar, mensen die gewoonlijk altijd binnen zitten, wagen zich naar buiten en nieuwe liefdes/relaties ontstaan door het euforische gevoel dat ontstaat door de zon. Iedereen voelt zich vrijer en is minder begrensd dan in de koude winter.

Hoe kan de zon zo veel invloed op onze emoties hebben, vraag je, je af. Feng Shui biedt ons het antwoord. Feng Shui gaat er vanuit dat de chi/energie die wordt opgenomen uit de omgeving, van invloed is op stemmingen, emoties, lichamelijke energie en gezondheid. Ons lichaam reageert dus op de energie van de zon. In Feng Shui staat de zon voor de ultieme Yang kracht. Op het fysieke vlak staat Yang voor de energie en de warmte die het lichaam in leven houden, oftewel al het geestelijke, het onzichtbare. Tegenover dat heb je het Yin element van het lichaam die al het materiële (bloed, botten, weefsels, spieren) omvat. De zon als een Yang kracht heeft dus directe invloed op onze geest, gevoelens en gedachten. Je kunt eigenlijk zeggen dat het
verantwoordelijk is voor hoe wij ons voelen.

Het element van de zon is vuur. De positieve eigenschappen die bij dit element horen zijn: passie, hartstocht, levenslust, opwekkend, stimulerend, geloof in eigen talenten en erkenning. De negatieve eigenschappen: stress en agressiviteit. Als de zon begint te schijnen worden wij door het element vuur beïnvloedt die zijn eigenschappen bij ons tot het leven brengt. Daarom voelen wij ons in de zomer zo gepassioneerd, geliefd en
gewaardeerd. Maar let op! Te veel zon/vuur kan passie en opwinding doen omslaan
in paniek en stress. Houd dus de elementen in balans… en geniet van de zomer!

Ben je nieuwsgierig wat element vuur voor jouw persoonlijk betekent? …En welk type geluk andere elementen jou kunnen brengen? Met welk element komt jij in je element? Ga naar mijn website en bestel de Feng Shui Reading.

Wat anderen zeggen over de reading:

“Hartelijk dank voor mijn FS Reading. Ik moet erg lachen om de inhoud,
want het is heel erg herkenbaar hahahaha. Ik heb best veel informatie eerder
gehoord en weet het ook wel, maar om het zo te lezen (zonder dat je me echt
kent) vind ik wel indrukwekkend. En het is zeker fijn om te weten wanneer
precies ik bepaalde dingen wel en beter niet kan doen. Sommige zaken begrijp ik
niet zo, maar ik heb vluchtig gelezen en zal er eerst beter en rustiger naar
kijken en dan hoor je me wel”. Elly

Geef een reactie

