Liefde·Succesverhalen

Maak geen fouten meer met Feng Shui.

Feng Shui een belangrijke oosterse levenswijze, geeft ons een van de oudste technieken ter wereld om onze leef- en werkruimte te harmoniseren en in te richten. Ik deel deze unieke technieken graag met jou (o.a. in deze Ezine, mijn workshops of persoonlijke consulten) om je huis en leven te verrijken.

Ik vind het altijd leuk om te horen hoe mijn artikelen en workshops jullie inspireren. Ik krijg veel emails met verhalen hoe jullie Feng Shui thuis of op de werkplek toepassen, welke resultaten worden geboekt en hoe verrassend snel de veranderingen in het interieur, als positieve verrijking in het degelijks leven worden weerspiegeld.

Maar af en toe krijg ik ook een brief met veel vraagtekens: Waarom werkt Feng Shui bij mij niet? Wat doe ik verkeerd? Waarom gebeuren al die slechte dingen altijd bij mij? Dit zijn zeer goede vragen, die een goed antwoord verdienen. Ik ga je nu een groot geheim verklappen, Feng Shui werkt altijd! Of de Feng Shui die jij creëert goed is of slecht, dat is een heel ander verhaal.

Volgens Feng Shui stroomt de universele energie door ons hele huis heen en voedt het elke kamer vanuit alle kompasrichtingen. Maar het is mogelijk dat deze energie op een ‘verkeerde’ manier wordt gestimuleerd of in beweging wordt gebracht. Hierdoor kan het gebeuren dat er in plaats van goede, negatieve gebeurtenissen plaatsvinden.

De sleutel tot goede Feng Shui in je huis, is terug te vinden in de juiste volgorde van de veranderingen die je aanbrengt. Een klein voorbeeld uit de praktijk. Een vriendin van mij wilde graag een nieuwe vriend hebben. Ze heeft mijn artikel ‘Feng Shui voor liefde’ gelezen en is meteen in haar huis aan de slag gegaan. Ze heeft haar liefdesteken geplaatst, de Zuidwesthoek en haar NIEN YEN versterkt, veel liefdessymbolen verzameld en wachtte voor haar prins.

De tijd ging voorbij maar steeds geen verwachte resultaten. Geen prins, geen nieuwe liefde en geen geduld meer. Een maand later belde ze mij op met een opmerking: ‘Die Feng Shui van jou werkt niet’! ‘Dat kan niet’, zei ik op mijn beurt. ‘Feng Shui werkt namelijk altijd’. Ik vroeg of ik een keertje bij haar thuis kon kijken na alle veranderingen.

Meteen bij de voordeur viel mij al het een en het ander op, een enorme hoeveelheid schoenen en jassen. ‘Draag je dit allemaal?’, vroeg ik. ‘Oh nee, de helft is van mijn ex. Hij heeft nog geen eigen huis, dus al zijn spullen liggen nog bij mij. Ook in mijn kast heb ik nog zijn kleren en om eerlijk te zijn, heb ik nog geen tijd gehad om ze in dozen te doen’.

‘Wanneer zijn jullie uit elkaar gegaan?, vroeg ik weer. ‘Een jaar geleden of zo, hoezo?’. ‘Hoezo?… Je leeft een heel jaar lang met de herinneringen van je verloren liefde, je wordt elke dag en in elke kamer ermee geconfronteerd. Deze energie blokkeert jouw geluk! Bovendien is er geen ruimte meer voor een nieuwe liefde, jouw liefde. Deze ruimte moet je zelf creëren door eerst afscheid te nemen met je verleden’.

Mijn vriendin was sprakeloos. ‘Je hebt gelijk! Hoe kon ik het niet zien? Ik begin meteen met de grote opruiming!’. Dit was de eerste wijze beslissing die ze sinds een jaar heeft gemaakt. Bijna direct (binnen enkele dagen) voelde mijn vriendin een grote verandering van de energie in haar huis. ‘Elke kamer van mijn huis schreeuwt nu – dit is een huis van Pat – een single vrouw die klaar is voor nieuw liefde!’, zei ze aan de telefoon.

‘Goed voor jou Pat!’ zei ik. ‘Je kunt nu de Feng Shui energizers plaatsen om je liefdewens snel te laten uitkomen’. Het duurde nog geen twee weken, voordat ik haar weer aan telefoon had: ‘Ik heb een date! Met een collega van mijn werk! Grappig, dat hij mij eerder nooit is opgevallen?’. ‘Dat is, omdat je, jezelf eerder de ruimte niet gunde voor iemand nieuw in je leven’.

Zoals je ziet, de beste en snelste resultaten haal je uit Feng Shui door de juiste veranderingen in de correcte volgorde uit te voeren. Veel mensen maken een grote fout en beginnen meteen met het versieren van hun huis met allemaal geluksymbolen. Ze vergeten om eerst even goed rond te kijken en te evalueren wat hun huis eigenlijk over hun leven vertelt. Bovendien kan het gebeuren, dat je samen met je goed geluk symbolen je ‘rommel’ aan het activeren bent. Dit kan in plaats van veel geluk, veel ellende brengen.

Wil je zeker zijn, dat je goede Feng Shui in je huis creëert, gebruik dan mijn 3 O’s principe.

Wena’s 3 O’s principe:

1. Opruimen

2. Optimaliseren

3. Opstarten

Stap 1: Opruimen

Je begint met het opruimen en reorganiseren van je huis. In een schoon en overzichtelijk huis stroomt de energie op een vrije en harmonieuze manier. Als je dingen opnieuw organiseert, creëer je ruimte voor nieuwe dingen en je vermijdt de situatie, dat je per ongeluk iets ouds/negatiefs activeert. Haal ook alles uit je huis welke bij jou negatieve emoties oproept.

Stap 2: Optimaliseren 

Je begint met het optimaliseren van je woon/werk omgeving. Dit betekent in de praktijk opnieuw inrichten van je huis. Je past je huis als het ware aan je persoonlijke energie aan. Hierbij speelt je geboortedatum een zeer belangrijke rol. Je berekent je KUA (geboortegetal) en je plaatst je bed in de voor jou persoonlijk goede richting. Dit is een richting, welke energie bezit die ‘matches’ met jouw persoonlijke energie. Je plaatst ook de rest van het meubilair op een manier dat jij, jezelf ook tijdens het eten, werken, TV kijken, etc. in een van je goede richtingen kunt richten. Je kunt ook een concrete richting kiezen (liefdesrichting, gezondheidrichting, succesrichting of persoonlijke groei richting) die jou wens symboliseert.

Stap 3: Opstarten

Pas nu kun je beginnen met het activeren van de energie van bepaalde hoeken in je huis (afhankelijk van je wens) en het plaatsen van de gelukssymbolen.

Volg deze 3 stappen om meer goede Feng Shui in je huis en leven te halen. En je zult het zien, je gaat nu je goede energie activeren.

Veel succes!

Mocht je assistentie van mij willen hebben, bel mij of email gerust. Ik help je graag!

Geef een reactie

