Geluk en balans in leven·Vakantie

Huisdieren voor meer balans

Mijn hele leven ben ik al dol op honden, katten en paarden. Maar vooral honden hebben mijn hart gewonnen!! Zelf heb ik een prachtige lieve Yorki (teefje van 4 jaar). Ik kan me mijn leven niet meer zonder mijn ‘sunia’ (schattig koosnaampje in het pools) voorstellen. Ze is mijn beste vriendin en weet mij altijd in een goede stemming te brengen.
 
Ik heb ook 2 goudvissen in mijn woonkamer die mij elke ochtend warm begroeten (willen bijna uit de kom uitspringen). Voorheen had ik 3 visjes maar een is er vorig jaar gestorven. Het wordt gezegd, dat de gestorven vis het slechte geluk (van jou) heeft overgenomen. Ik heb haar dus met volledige dankbaarheid in de tuin begraven, maar kon nog geen vervanger vinden. Het voelde nog niet goed om dit te doen. 
 
Ik zorg heel goed voor al mijn huisdieren en ik weet dat zij ook goed voor mij zorgen. Behalve dat ze positieve emoties bij mij opwekken, hebben ze ook een grote invloed op de circulatie van de energie in mijn huis, waardoor het levendiger en vrolijker aanvoelt.  
 
Ik heb een paar voordelen van huisdieren op een rijtje gezet. Lees hoe heilzaam hun invloed op ons is en hoe ze geweldige Feng Shui in onze huizen creëren. Heb jij nog geen snoezig poesje of schattig hondje? Dan komt daar zeker snel verandering in!
 
Huisdieren voor meer Yin&Yang balans.
Je kunt het beste een dier kiezen op basis van zijn karakter. Ben je zelf een heel actief persoon (heel Yang) kies dan een dier die door zijn kalme (Yin) karakter, jou in balans brengt. Katten bijvoorbeeld vertegenwoordigen Yin energie. Ze slapen veel en verplaatsen zich heel langzaam door je huis. Als je een hectisch leven hebt en in een huis woont dat vol is van energie en beweging, dan kun je met een kat evenwicht creëren. Honden en vissen aan de andere kant, zijn Yang dieren. Ze zijn actief en kunnen een Yin huis (stil, donker, koel) weer levendig en vol energie maken. Ook in de periodes dat iedereen weg is (werk, vakantie) en de negatieve Yin energie van je huis toeneemt, kunnen huisdieren Yang energie opwekken. Woningen die de hele dag leeg zijn, kunnen op den lange duur onder excessieve Yin energie lijden, waardoor de bewoners zich lethargisch, moe en futloos voelen. Als je werkt en je kinderen de hele dag op school zitten, is het beter dat huisdieren de dode stilte doorbreken!
 
Huisdieren als levende detectors.
Huisdieren zijn zeer gevoelig voor hun omgeving en voor de energie. Ze kunnen onbewust de onevenwichtigheid in de ruimte detecteren. Kijk waar jouw hond of kat uithangt (slaapt) en welke gebieden hij vermijdt. Dit kan je een idee geven welke gebieden in je huis ‘geblokkeerd’ zijn. Te veel rommel, te veel chemische stoffen, aardstralen of zelfs een geblokkeerde deur kunnen tot verstoring van de energiestroom leiden. Negatieve energie kan zich ook manifesteren als angst, depressie of ziekte. Als je na een verhuizing merkt, dat je huisdieren en kleine kinderen ziek worden, dan is dit een indicatie van slechte energie van je nieuwe woning. Je kunt in een dergelijk situatie de energie van je huis reinigen. Let op! Katten worden aangetrokken door aardstralen en andere magnetische stralingen. Slaap niet op een plek waar je kat vaak verblijft.   
 
Huisdieren geven een goed gevoel.
Mensen met een huisdier gaan op een positievere manier om, zijn positiever over anderen en presteren beter. Door een ‘minuutje’ te spelen met je schattig katje ben je met iets anders bezig dan je werk, je problemen of boodschappenlijsten. Je bent mentaal even niet bezig met al die dingen die je nog moet doen, maar je geniet van het moment.
 
Huisdieren verzamelen goede karma voor ons.
Wie goed doet – goed ontmoet. Door goed te zorgen voor je huisdier creëer je veel goede karma. Je neemt een dier onder je dak, je voedt het en zorgt voor zijn gezondheid en levensplezier. Deze goede daad zal zeker gunstige gevolgen voor jou hebben.   
 
Huisdieren en geluksymbolen.
Vissen symboliseren in Feng Shui welvaart en rijkdom. Een levend Yang water met vissen kan dit type geluk voor je huis activeren. Neem hiervoor het beste 8 rode of gouden vissen en 1 zwarte vis. De gouden vissen activeren je geldgeluk en de zwarte vis omhult je huis met een beschermende energie. Let op! Een aquarium met vuil, stilstaand water kan leiden tot financiële schade en problemen met de gezondheid. Maak je vissenkom dus regelmatig schoon. 
Honden vertegenwoordigen beschermende energie. Ze leren ons ook onvoorwaardelijke liefde. Katten zijn natuurlijke genezers en symboliseren ook wijsheid en rijkdom. Vogels brengen nieuwe kansen en goed nieuws. Maar een vogel in een kooi vertegenwoordigt  gevangenschap, het is dus belangrijk om je vogel af en toe de vrijheid te gunnen. Laat je vogel een paar keer per dag tijd buiten zijn kooi besteden. Andere bekende symboliek: schilpad – carrière, steun; paard – roem en erkenning; konijn – lang leven en romantiek; rat – intelligentie; hond – vriendschap en vertrouwen; kat – spiritualiteit en mysticisme.
 
Huisdieren verrichten wonderen.
Het is een feit dat dieren in staat zijn om mensen te helpen op lichamelijk, emotioneel en spiritueel vlak. Alleen al het aaien van een huisdier zorgt er voor dat je lichaam meer van het eiwit immunoglobuline A (een antistof die het binnendringen van bacteriën en virussen in je lichaam voorkomt) aanmaakt en je dus fysiek sterker maakt. Er zijn vele verhalen bekend van paarden, honden, katten en andere dieren die mensen op een liefdevolle wijze bijstaan in het leven. Ik heb zelf een paar gehoord bijvoorbeeld over een kat die mensen ’s nachts wakker heeft gemaakt omdat het huis in brand stond en over een hond die het leven van een vrouw heeft gered. De hond waarschuwde het gezin nadat de vrouw een hevige epilepsieaanval kreeg onder de douche. Er bestaan zelf speciale therapieën met dieren om mensen te helpen helen. Onderzoeken zeggen dat huisdierbezitters een langere overleving na een hartinfarct hebben. De bloeddruk wordt lager en de stress neemt af!
 
Het is tijd dat we bewust worden van de taak die God de (huis)dieren heeft gegeven om ons in het aardse bestaan te steunen. Bewust worden en ook dankbaar worden voor alle hulp en levensgenot die wij van huisdieren krijgen. Zorg dus goed voor je hond, kat, konijn, hamster of visjes omdat je er zelf ook van kunt profiteren. Hoe levendiger jouw huisdieren zijn, hoe meer geluksenergie er in jouw woning circuleert.

Een gedachte over “Huisdieren voor meer balans

  1. Wat een mooi stuk om te lezen en wat kan je hier veel van leren. De verschillende energiestromingen die met je huisdieren in contact staan, erg interessant om eens te lezen hoe dit in elkaar zit. En waarmee je afsluit is absoluut waar: zorg goed voor je huisdieren, dan zijn ze ook goed voor jou. Bedankt!

Geef een reactie

