Carriere en ondernemerschap·Geluk en balans in leven

Hoe begin ik met Feng Shui?

6 simpele Feng Shui stappen om je huis/office in balans te brengen.

1. Wordt bewust van het idee dat je echt iets wil veranderen – je voornemen zal het veranderingsproces versterken en versnellen.

2. Ruim eerst je huis/office grondig op om de oude energie te verwijderen. Een eenvoudige huis (of kantoor) energie reiniging (met zout en wierook) en een zegening zal de ruimte voor welvarende resultaten voorbereiden.

3. Begin met de 8 aspecten van het leven op de Pa Kua Kaart: Carrière, Innerlijke Groei en Kennis, Gezondheid, Rijkdom, Roem, Relaties, Creativiteit en Plezier in Leven, Helpende personen / Reizen – in welke van deze gebieden zou je graag veranderingen willen zien?

4. Lokaliseer de gewenste ruimte voor verandering in je huis. Voorbeeld: Ik ben op zoek naar meer diepte en mening in mijn leven en ik wil groeien. Gebieden op de Pa Kua die ik moet opzoeken zijn – Creativiteit (West) en Innerlijke Groei (Noordoost). Mijn slaapkamer is in het Westen en mijn entree in het Noordwesten.

5. Plaats Feng Shui remedies in de geïdentificeerde gebieden. Voorbeeld: Ik plaats in mijn slaapkamer in het Westen paar metalen, witte en ronde voorwerpen. Ik maak een schaal met steentjes omdat aarde metaal versterkt. Ik verf mijn voordeur rood om het aarde element van Noordoosten te activeren. Ik verlicht het gebied goed omdat vuur aarde creëert. Aan beide kanten van de deur plaats ik grote keramische vazen die het element aarde vertegenwoordigen.

6. Definieer je Kua Getal en zit, werk, eet en slaap in een van je beste richtingen. Positioneer je bed op een manier dat je hoofdeinde naar je gunstige richting wijst. Voorbeeld: Mijn Kua Getal is 9, ik zal mijn best doen om me te richten in een van mijn gunstige richtingen – Oost, Zuidoost, Zuid en Noord.

 

Controleer na 30 dagen of er vooruitgang plaats heeft gevonden.

Mocht je meer inspiratie of ideeën willen, of begeleiding bij jouw specifieke situatie, dan ben je natuurlijk hartelijk welkom bij één van mijn workshops/cursussen of persoonlijke consulten!

Kijk voor meer informatie op mijn website: http://www.100procentfengshui.nl/index.htm

Geef een reactie

