Geluk en balans in leven

Gelukkig zijn begint met Feng Shui!

Geluk (emotie)

Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie

“Geluk (of gelukkig zijn) kan gedefinieerd worden als het tevreden zijn met de huidige levensomstandigheden of met het leven zoals zich dat nu presenteert. Hierbij kunnen er diverse positieve emoties aanwezig zijn, zoals vreugde, vredigheid, ontspannenheid en vrolijkheid. Geluk is voor 30-40% erfelijk bepaald. De rest van de verschillen wordt veroorzaakt door invloeden uit de omgeving”.

Wauw… goed gezegd…en het klopt helemaal. Het geluk kan inderdaad door de invloeden uit je omgeving bepaald worden. Al meer dan 4000 jaar houdt Feng Shui zich bezig met het bestuderen van deze invloeden. Als je niet lekker in je vel zit kun je natuurlijk naar een arts gaan, je beste vriendin opbellen, lekker gaan shoppen of een stuk chocola eten… maar volgens Feng Shui kun je nog iets anders doen. Je geluk hangt volgens de Feng Shui leer namelijk voor een groot deel af van de inrichting van je huis. Je kunt dus je woonomgeving veranderen, zodat het je gelukkig gaat maken. Maar hoe werkt dat nu precies?

 

Elke keer als je iets in je huis verandert, komt de energie los en creëer je ruimte voor nieuwe dingen in je leven. Het is zelfs genoeg als je met meubels heen en weer schuift. Door deze beweging komt je leven ook in beweging. Soms een simpele veranderingen zoals een plant toevoegen, een muur een kleurtje geven, iets weghalen of op een andere plek plaatsen kan al een grote invloed hebben op hoe wij ons in de ruimte gaan voelen. De indeling en het decor van ons huis houdt direct verband met hoe wij ons voelen.

Een oud Chinees spreekwoord zegt dat Feng Shui adviseurs een soort dokters zijn. Dat is natuurlijk niet zomaar. De kunst van het plaatsen – Feng Shui – geeft ons een rijkdom aan aanbevelingen, kuren, oplossingen voor iedereen, elke leefsituatie en elke plaats. Ik kan een heel boek schrijven met verhalen van mensen die na het restylen van hun huis met Feng Shui een ander leven hebben gekregen. Ik wil graag meteen een paar met jullie delen, inclusief een uit mijn eigen leven.

 

Ik kan eigenlijk zeggen, dat ik Feng Shui uitoefen sinds mijn geboorte. Mijn eerste Feng Shui master was mijn moeder. Het huis dat zij heeft gecreëerd was gezellig, vol vreugde en harmonie. Wij hadden een appartementje in een groot hotel die ze leidde. Iedereen voelde zich goed bij ons en het huis was altijd vol mensen, een soort magneet voor iedereen die even binnen moest komen om even een bakkie te doen (kopje thee te drinken) of iets met ons te delen. Intuïtief voelde mijn moeder heel sterk aan hoe ze de ruimte moest inrichten om voor haar kinderen en haar gasten een vriendelijke en ondersteunende omgeving te creëren. Zij had een speciaal zuiverende/revitaliserende ritueel. Iedere keer dat ze een moeilijke dag had of iets liep niet helemaal volgens plan, begon ze meteen op te ruimen en meubels te verschuiven. Je zou verbaasd zijn hoe snel je een verandering in de energie van de ruimte voelt. Meteen! De lucht begint opeens anders te ruiken, het voelt luchtiger en geeft je energie en kracht! Zo iets simpels geeft je zo veel kracht! Ik raad het iedereen aan die door een moeilijke periode gaat. Een grote opruimbeurt kan echte wonderen voor je verrichten.

Soms worden onze verlangens op een zeer verrassende manier gemanifesteerd. Een paar weken geleden kreeg ik een telefoontje van een van mijn klanten. Ze belde mij met geweldig nieuws. Ze kreeg een baan waarvan ze niet eens durfde te dromen! Het aanbod kwam vierentwintig uur nadat ze foto’s van overleden familieleden uit haar carrière gebied had verwijderd. Dit was een van de aanbevelingen in het Feng Shui Rapport die ze vanwege emotionele reden niet meteen wilde uitvoeren. De foto’s (in het bijzonder de foto van haar opa) hadden voor haar veel emotionele waarde en ze vond het moeilijk om ze uit de slaapkamer te verwijderen. Tijdens de rondgang van haar appartement heb ik ontdekt dat ze haar carrière kansen kunnen blokkeren. Voor dit type foto’s kun je beter de sector van de Hemel in het Noordwesten kiezen, waar ze een functie van de hemelse beschermers zullen krijgen.

Mijn klant, al een tijd werkloos, was op zoek naar een baan maar kreeg niet eens een kans om voor een sollicitatiegesprek uitgenodigd te worden. Toch kon ik haar niet overtuigen om de foto’s een andere plek in haar huis te geven. Het duurde even, maar uiteindelijk besloot ze Feng Shui een kans te geven. Ze heeft alle foto’s uit haar carrière hoek verwijderd. Nog diezelfde dag kwam het resultaat – een telefoontje van het uitzendbureau met een uitnodiging voor een gesprek. Een dag later zat ze bij de werkgever en laat in de middag werd ze gebeld, dat ze de baan krijgt! Ze kon het nauwelijks geloven. Dit geweldig nieuws moest ze meteen met mij delen.

 

En tot slot… ik was zeer ontroerd van het resultaat van een ander Feng Shui advies, dat ik onlangs heb gegeven. Een man belde mij omdat hij had gemerkt, dat sinds hij is verhuisd, de omzet van zijn bedrijf begon te dalen. Hij kon er zelf geen verklaring voor vinden. Niemand belde meer. De telefoon was opeens doodstil. Wanneer ik zijn kantoor aan huis analyseerde, merkte ik dat zijn bureau in de deuropening stond. Hij zelf zat met zijn rug naar de deur en op een manier zodat hij uit het raam kon kijken.

Ik heb twee serieuze Feng Shui problemen geconstateerd.

1) Zitten in de stroom van een gifpijl.

2) Geen steun voor de rug.

Ik stelde voor om het bureau te verplaatsen; Ik heb zelfs aangeboden om hem meteen te helpen, zodat hij het verschil direct kon zien. Wow… het was een echte zware klus! De man had weerstand tegen het werken zonder het mooie uitzicht. Om het beste resultaat te krijgen was het noodzakelijk om de computer installatie/aansluiting te veranderen. Daar had hij dus helemaal geen zin in. Zijn vrouw echter, kon het resultaat al direct visualiseren en begon hem zachtjes aan te moedigen. “Probeer het gewoon voor een tijdje” zei ze. Wij hebben de man en zijn bureau uiteindelijk met succes verhuisd. Tot de tijd dat ik naar de andere afspraak moest gaan, begon hij al wennen aan de nieuwe opstelling en leek hij meer bereid te zijn om het eens te proberen. Nog voor dat ik bij de nieuwe klant was gearriveerd had hij een bericht op mijn voice-mail ingesproken. Toen hij in zijn kantoor stond om de nieuwe indeling te beoordelen, rinkelde eigenlijk al direct de telefoon. Een nieuwe opdracht is binnen! Zijn bedrijf blijft sinds dien groeien!

Wat een geweldig werk heb ik. Mensen helpen gelukkiger te worden. Uit ervaring weet ik dat, wat je in jouw directe leefomgeving plaatst, weerspiegelt en beïnvloedt je hele leven. Wees dus bewust van je omgeving en geniet van het goede geluk.

Ook jou help ik graag je huis/kantoor dusdanig in te richten dat deze voor je gaat werken en zal ondersteunen in het bereiken van je doelen. Wil je meer weten over hoe Feng Shui jouw geluk kan veranderen? Kijk eens op mijn site of stuur een mailtje om een persoonlijke afspraak met mij te maken:

www.100procentfengshui.nl

Liefs,

Wena

Geef een reactie

